יום חמישי, 3 בפברואר 2011

10) Boat Quay ופסל ה Merlion

Boat Quay, הגדול מבין שלושת הרציפים ההיסטוריים לאורכו של נהר סינגפור, שוכן בסמוך לשפך הנהר, בנקודה הנקראת "בטן הקרפיון" (Carp Belly) מכיוון שבה מתרחב הנהר וגדתו הדרומית מזכירה בצורתה בטן של דג שמן, המסמלת שגשוג והצלחה במסורת הסינית.

גם כאן אפשר למצוא שלל מסעדות ובתי קפה הפונים לנהר ולעת ערב, שעה שאורותיהם של גורדי השחקים הסמוכים מרצדים על המים, המראה מרהיב במיוחד... בניגוד למוקדי הבילוי האחרים לאורכו של נהר סינגפור, מעסיקות כמה מן המסעדות ב Boat Quay "נודניקים מקצועיים" המנסים לשכנע אתכם לשבת אצלם... אל דאגה - הם לא טורדניים במיוחד ואין שום סיבה להתרגש מהם...

למרבה הפליאה, סצנת מסעדות ובתי קפה טובה עוד יותר מתרחשת דווקא ברחוב האחורי של Boat Quay, הלא הוא Circular Road, שאינו פונה לנהר, אך מציע כמה וכמה מקומות נהדרים לשבת בהם, כולל כמה מסעדות עממיות נפלאות המשתלבות בין מקומות הבילוי הטרנדיים-פלצניים יותר... על רחוב Lorong Telok הקטנטן, המסתעף מ Circular Road, אפשר לראות כמה מבנים מהתקופה הקולוניאלית, המרשימים בזכות העיטורים שבחזיתותיהם (מס' 27 ו 29 – משמאלכם, כשבאים מ Circular Road)

עוד כמה צעדים לאורך מורד הנהר (כשהוא משמאלכם) יביאו אתכם אל המקום בו נשפך נהר סינגפור למפרץ מרינה, שם ניצב אחד מסמליה הידועים יותר של סינגפור, הלא הוא פסל המזרקה המפורסם של ה Merlion.

דמותו של ה Merlion באה לעולם בתחילת שנות השישים וכפי ששמה מרמז, היא משלבת גוף של אריה, המסמל את האריה מהאגדה הידועה על הקמתה של סינגפור, עם זנב של דג, המסמל את הקשר של העיר עם הים (Mer זה ים ו Lion זה אריה).

הפסל מתנשא לגובה של כמעט תשעה מטר וסילון מים ניתז מלועו אל הים בקשת עגולה... לידו יש גם "מרליון ננסי", לטובת אותם ילדים הרוצים להנציח את ביקורם בסינגפור בצילום משותף עם הדמות הפופולארית.


איך מגיעים ? מתחנת הרכבת התחתית MRT-Raffles Place לוקחים את יציאה H, פונים ימינה ל Bonham Street הקטנטן וכעבור פחות מדקה אתם על גדת הנהר, שם אפשר לפנות שמאלה, לכיוון Boat Quay, או ימינה, לכיוון פסל ה Merlion.

מהמוזיאון לתרבויות אסיה והאתרים האחרים ב"אזור הקולוניאלי" : חוצים את הנהר עם Cavenagh Bridge או Anderson Bridge.

מ Clarke Quay או Robertson Quay אפשר ללכת לאורכו של נהר סינגפור, או לקחת את אחת מסירות הנהר.

לאן ממשיכים ? מלון Fullerton Hotel, שוק האוכל Lau pa sat, המוזיאון לתרבויות אסיה, מרכז התרבות של סינגפור (Esplanade Theatres), "אתר הנחיתה של ראפלז" והאתרים האחרים ב"אזור הקולוניאלי"


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה