יום חמישי, 3 בפברואר 2011

30) Esplanade-Theatres on the Bay : ארכיטקטורה מודרנית מרשימה ושוק אוכל מעולה.

הפרויקט הארכיטקטוני המרשים בו שוכן 'המרכז לאמנויות הבמה' נחנך בשנת 2003 והפך לסמל עבור סינגפור, כמעט באותה מידה שבית האופרה המפורסם מסמל את סידני שבאוסטרליה.

שתי כיפות הענק, אותן ניתן לראות כמעט מכל נקודה סביב מפרץ Marina Bay, מזכירות בצורתן את "מלך הפירות" של דרום-מזרח אסיה, הלא הוא ה"דוריאן" (Durian) הקוצני ובעל הריח החזק, אותו ניתן לראות ולהריח בכל שוק בסינגפור והמדינות השכנות... ואכן, המתחם זכה לכינוי The Durian...

מתחת לכיפות העצומות שוכנים שני האולמות המרכזיים: אולם תיאטרון בן 2,000 מושבים ואולם קונצרטים בן 1,600 מושבים ולצדם גלריות המציגות תערוכות מתחלפות ומרכז קניות, בו ניתן למצוא כמה חנויות ייחודיות, כמו Pop-corn-pop המתמחה בממורביליה של סרטים, Gramercy Music המתמחה בכלים מוסיקליים ו Esplanade Shop, בה ניתן לרכוש מזכרות יפות למדי מהמקום...

יש כאן גם לא מעט מסעדות נהדרות, כולל כאלה הפונות למפרץ ומציעות ישיבה באוויר הפתוח... בין המקומות המומלצים ניתן למנות את The Cookie Museum (עוגיות מדהימות ויקרות להחריד) וכמובן את "שוק האוכל" Makansutra Gluttons Bay הפועל כאן כל ערב, מחמש אחה"צ וכולל את כמה מדוכני האוכל הכי טובים בסינגפור... (ברחבה הפתוחה הפונה לקו המים)


המרכז פתוח כל יום, מהבוקר עד הערב והכניסה חופשית... דרך מומלצת לראות את המקום היא באמצעות ה iTour (ערכת שמע שאיתה הולכים דרך נקודות שונות במתחם ושומעים את ההסברים). את ה iTour אפשר לקחת (בתשלום קטן) כל יום, בשעות 18 – 10 מהדלפק בכניסה לאולם הקונצרטים.

למידע נוסף

איך מגיעים ? אפשר להגיע לכאן בהליכה רגלית קצרה דרך המעבר התת קרקעי, הן מתחנת הרכבת התחתית של City Hall והן מתחנת MRT-Esplanade.

מי שבא מהאתרים לאורך נהר סינגפור יכול פשוט ללכת במורד הזרם (כשהנהר מימנכם), על הצד של Clarke Quay והמוזיאון לתרבויות אסיה, עד לפארק-טיילת Esplanade Park, שם לפנות ימינה ודרך המעבר מתחת לכביש, ישר למקום.
(אפשר גם לקחת את אחת מהסירות של HiPPO River Cruise מנקודות שונות לאורך נהר סינגפור).

לאן ממשיכים ? אפשר להמשיך מכאן לאתרים של נהר סינגפור (הליכה רגלית קצרה דרך Esplanade Park, או עם סירות הנהר של HiPPO River Cruise) ואפשר ללכת למרכזי הקניות הגדולים של Marina Square ו Millenia Walk, או אפילו לגלגל הענק המפורסם.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה