יום חמישי, 3 בפברואר 2011

86) Haw Par Villa ו Hua Song Museum : הצצה אל התרבות הסינית העשירה

Haw Par Villa, הידוע גם בשמו ההיסטורי, "גני טייגר באלם", הוא פארק נושאי המציג סיפורים מתוך המיתולוגיה והפולקלור הסיניים, באמצעות קרוב לאלף פסלים ודיורמות ("סצנות" תלת ממדיות, הכוללות בובות בגודל אמתי ותפאורה...) ולמרות שזה קיטשי למדי, בפירוש שווה לבקר כאן.

הפארק נבנה לראשונה בשנות השלושים על ידי שני אחים סיניים נמרצים שהביאו לעולם את משחת Tiger Balm המפורסמת והתעשרו כהוגן בזכותה...

מוזיאון Hua Song Museum, השוכן בצמוד לגנים, מוקדש לקהילות הסיניות ברחבי תבל ומראה את האופן בו נבנו קהילות המהגרים במדינות שונות בעולם, הקשיים בהם נתקלו המהגרים הראשונים, האופן בו הם שימרו את תרבותם, כיצד הם השתלבו במדינות אליהן הם היגרו ועוד... בניגוד למוזיאונים "קלאסיים", מרבית המיצגים במוזיאון קטן זה הם "סצנות" מחיי היומיום של המהגרים, הכוללות בובות מנקין ושפע של אבזרים אותנטיים, מה שהופך את הביקור כאן למעניין.

הגנים פתוחים כל יום בשעות 19 – 9 והכניסה חופשית (כדאי להימנע מביקור במקום בחגים, מכיוון שעלול להיות די צפוף)

המוזיאון פתוח כל יום, חוץ משני, בשעות 18 – 9 והכניסה אליו כרוכה בתשלום קטן

תחנת הרכבת התחתית MRT-Haw Par Villa אמורה להיפתח בעתיד הקרוב ולספק גישה ישירה אל הגנים והמוזיאון הצמוד אליהם, אך עד שזה יקרה, תיאלצו להגיע לכאן באוטובוס ולמען האמת, זה לא סיפור גדול...

קו 10 מגיע לכאן מהאזור של תיאטרון Esplanade (התחנה עומדת ליד מרכז One Raffles Link, מול תחנת MRT-Esplanade והאנדרטה הענקית של ה"צ'ופסטיקס").

את קו 51 אפשר לקחת מ North Bridge Road (בסמוך לקתדרלת St. Andrew's, ממול Peninsula Plaza) ובהמשכו של אותו רחוב, ליד Boat Quay (כמה צעדים אחרי הפינה של Circular Road).

קו 143 מגיע לכאן מהאזור של מרכז העיר ו Orchard Road. יש לו תחנות על Scotts Road (ליד Far East Plaza) ועל Orchard Road עצמו (הראשונה מחוץ ל Tangs Plaza – ממש ליד הפינה של Orchard ו Scotts / השנייה מול מלון Meritus Mandarin – קרוב למרכז הקניות Paragon / והשלישית מחוץ ל Orchard Plaza – ליד Concorde Hotel).

קו 200 מגיע לכאן מתחנת הרכבת התחתית MRT- Buona Vista


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה