יום חמישי, 3 בפברואר 2011

63) Masjid Hajjah Fatimah – מסגד עם ארכיטקטורה "שונה" וסיפור מעניין...

המסגד, שבנייתו הושלמה ב 1846, הוקם על ידי "חג'ה פאטימה", אישה אמידה ממלאיה הסמוכה, שנישאה לנסיך מבני "בוגיס", אשר נשלח לסינגפור לנהל תחנת מסחר (התואר "חג'ה" מוענק למוסלמית שהשלימה את מצוות החג', כלומר העלייה לרגל למכה). הוא עוצב בידי הארכיטקט John Turnbull Thomson, האחראי לכמה מן המבנים היותר יפים בסינגפור וניו זילנד של תחילת המאה ה-19 וייחודו העיקרי הוא בשילוב החינני של סגנונות מוסלמיים-מקומיים ואירופאים.

ה"חג'ה" הייתה אשת עסקים ממולחת שהרבתה בנסיעות (דבר מאוד לא שגרתי עבור אישה באותם ימים... בטח ובטח עבור אישה מוסלמית) וביתה, עליו עומד המסגד כיום, נפרץ פעמיים בהיעדרה ואף הועלה באש בפעם השנייה... מתוך אמונה כי האל דאג לכך שהיא תיעדר מהבית בזמן האסון, החליטה החג'ה להקדיש את חלקת האדמה לשם בניית מסגד. הקברים שלה, של בתה ושל החתן שלה נמצאים במתחם.

איך מגיעים ? מיציאהB של תחנת הרכבת התחתית MRT-Bugis, פונים ימינה ל Victoria וכעבור שתי דקות פונים ימינה ל Ophir Road (ליד הכניסה לבית החולים). משם פונים שמאלה ל Beach Road (השני משמאל) וכעבור כמה דקות תראו את המסגד משמאלכם (מוקף במדשאה עם עצים).

לאן ממשיכים ? ארמון Istana Kampong Glam ומרכז המורשת המלאית, רחוב Bussorah Street, מסגד סולטן והרחובות הססגוניים סביב Arab Street


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה