יום חמישי, 3 בפברואר 2011

44) מקדשים ומסגדים ישנים על רחוב Telok Ayer Street

רחוב Telok Ayer השקט נמתח לאורך מה שהיה פעם קו המים והביקור בו מעניק למטייל מושג עד כמה דחקו פרויקטים של יבוש הים את קו החוף... מעצם היותו שער הכניסה לסינגפור, זכה הרחוב שייבנו לאורכו כמה מקדשים ומסגדים, אשר הוקמו בידי מהגרים חדשים שהודו לאל על כי הביאם בשלום לארץ החדשה, לאחר מסע מפרך ומסוכן בים.

למרות שמו המטעה מעט, מקדש Nagore Durgha Shrine הוא למעשה מסגד שהוקם על ידי סוחרים מוסלמים מדרומה של הודו בשנת 1830 ומשלב סגנון קלאסי, עם אלמנטים הודיים-מוסלמיים. בניגוד למסגדים הקלאסיים, יש לו ארבעה צריחים.

המסגד נמצא על הפינה של Telok Ayer ו Boon Tat וממנו ממשיכים כמה צעדים במעלה הרחוב ומגיעים למקדש Thian Hock Keng Temple שנבנה לראשונה ב 1820 על ידי מהגרים מפוג'יאן שבסין, לכבודה של אלת הים הטאואיסטית Matsu.

המבנים היותר קבועים של המקדש, אותם רואים כיום, הוקמו בשנת 1840 ומכיוון שבני הקהילה כבר הספיקו להתבסס כלכלית, לא נחסכו מאמץ או כסף על מנת לפאר ולהדר את המקום...


עוד כמה צעדים במעלה הרחוב ואתם חולפים על פני מסגד Masjid Al Abrar, אשר נבנה לראשונה בשנת 1827 ושכן בתחילה בבקתה עם גג קלוע מקש, אותה החליף המבנה הנוכחי בשנת 1850. המסגד, שנבנה אף הוא על ידי החלפנים המוסלמיים מדרום הודו (Chulia) נראה במבט ראשון כמו בית עם חזית בסגנון מוסלמי-ערבי וקל לחלוף על פניו מבלי להבין בכלל שמדובר במסגד.

עוד כמה צעדים ופונים ימינה ל Amoy Street, שם נמצא מקדש Siang Cho Keong הקטנטן והססגוני אשר נבנה ב 1869 על ידי מהגרים מפוג'יאן שבדרומה של סין.

מימין למקדש יוצא שביל הולכי רגל לגינת Ann Siang Hill Park המקסימה, ממנה ניתן לצפות על בתיה הכריזמטיים של צ'יינהטאון, לפני שממשיכים הלאה, לרחובות Club Street ו Ann Siang Road.

אפשר גם להמשיך לאורך Amoy Street עד הסוף, לחצות את Cross Street ולבקר במרכז המסעדות Far East Square השוכן במבנים היסטוריים משוחזרים והמוזיאון הקטנטן Fuk Tak Ch'i Museum.

איך מגיעים ? מתחנת הרכבת התחתית MRT-Raffles Place : לוקחים את יציאה F ל Cecil Street וממשיכים ללכת לאורכו. כעבור דקות הליכה ספורות פונים ימינה ל Boon Tat ובפנייה השנייה שמאלה, ל Telok Ayer.

מי שמגיע משוק האוכל Lau Pa Sat פשוט הולך לאורך רחוב Boon Tat (היוצא מהשוק) ופונה שמאלה ל Telok Ayer.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה