יום חמישי, 3 בפברואר 2011

53) Tanjong Pagar – רחובות היסטוריים עם הרבה אווירה ומוזיאונים קטנים ומעניינים

אזור השימור והשחזור של Tanjong Pagar הוא, ללא ספק, הרובע הכי ססגוני של צ'יינהטאון ומהווה מעין וריאציה סינגפורית של SoHo, עם בתי Shophouse היסטוריים שנצבעו בצבעים עליזים והפכו משכן לפאבים קטנים ואינטימיים, מסעדות בוטיק נהדרות, בתי קפה, גלריות וחנויות ייחודיות... מדובר על אזור קטן למדי שכיף להסתובב בו ברגל, אגב ישיבה בבית קפה או מסעדה ויש כאן גם שני מוזיאונים קטנטנים, אך מאוד מיוחדים שממש כדאי לבקר בהם.

הרחובות היותר מעניינים בסביבה הם Craig Road ו Duxton Road, אם כי מומלץ גם להסתובב ב Duxton Hill וכמובן גם על Neil Road ו Tanjong Pagar Road, התוחמים את האזור משני צדיו.

איך מגיעים ? מהרחובות הקטנים במרכז צ'יינהטאון (Pagoda Street ושכניו): פונים ימינה ל South Bridge Road, חולפים על פני המבנה הסיני הפומפוזי של Buddha Tooth Relic ובמזלג ממשיכים לאורך Neil Road (הימני) ופונים שמאלה לרחוב Duxton (סך הכול, כחמש-שש דקות הליכה)

מתחנת הרכבת התחתית MRT-Tanjong Pagar: לוקחים את יציאה A לפינה של Choon Guan Street ו Peck Seah Street, עוברים דרך הגינה ופונים ימינה ל Tras Street ושמאלה ל Cook, ימינה ל Tanjong Pagar ושוב שמאלה, ל Duxton Hill (כחמש דקות).


המוזיאון הפרטי Nei Xue Tang Museum מציג את אחד מהאוספים המרשימים בעולם של חפצי אמנות דתיים בודהיסטיים, מיפאן בצפון ועד אינדונזיה ויאווה בדרום. פתוח כל יום בין השעות 17 – 10 (אין כניסה לילדים מתחת לגיל 8) והכניסה בתשלום.

כתובת : Cantonment Road מס' 235 : מתחנת הרכבת התחתית MRT-Outram Park : לוקחים את יציאה G, ל Police Cantonment Complex, ביציאה מהבניין פונים ימינה ל Cantonment Road ומתחילים לטפס לאורכו. עוברים את הכביש למדרכה ממול וכעבור כעשר דקות אתם שם.

מ Tanjong Pagar : יורדים לאורכו של Neil Road, פונים שמאלה ל Cantonment וכעבור כמה דקות תראו את הבניין הישן בו שוכן המוזיאון משמאלכם.

למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט שלהם

בבית Shophouse תכול ומעוטר, הנמצא על רחוב Neil Road מס' 157, שוכן מוזיאון קטן בשם Baba House, בו ניתן להתוודע אל תרבותם של בני קהילת ה"פראנאקאן" (Peranakan) בסינגפור. בניגוד למוזיאון הפראנאקאן, כאן מדובר על שחזור של בית הממחיש כיצד חיה המשפחה הממוצעת בימים עברו.

המוזיאון הקטנטן שייך לאוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS) והביקור במקום יכול להתבצע אך ורק בתיאום איתם (כתבו ל babahouse@nus.edu.sg ובקשו כי יארגנו לכם סיור במקום)

עוד אתר המצדיק ביקור בסביבה של Tanjong Pagar הינו המקדש הקטן והססגוני Seng Wong Beo Temple, המוקדש ל Cheng Huang, הלא הוא "האל השומר על העיר" במסורת הטאואיסטית. זהו אחד המקומות היחידים בסינגפור בהם נערכים טקסי נישואין של רוחות: על פי האמונה הטאואיסטית, רק רוחותיהם של מי שנפטרו כנשואים יכולות ליהנות מן המנחות המוגשות להן על ידי בני המשפחה ולכן "משיאים" את רוחותיהם של הנפטרים הרווקים ובכך מאפשרים גם להם ליהנות מהחגיגה...

איך מגיעים : מיציאהA של תחנת הרכבת התחתית MRT-Tanjong Pagar פונים שמאלה ל Peck Seah Street וכעבור 3 – 2 דקות הליכה תראו את המקדש משמאלכם.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה