יום רביעי, 2 בפברואר 2011

102) Pulau Ubin : אי טרופי שלו, חיי כפר ושמורת טבע ייחודית, ממש מול חופי הכרך

Pulau Ubin הוא, ללא ספק, המקום הכי "טבעי" ו"פראי" בסינגפור... האי, המשתרע על פני שטח של יותר מעשרה קמ"ר, שוכן במיצר המפריד בין סינגפור ומלזיה ומציע נופי טבע דרמטיים, חופים בתוליים, צמחיה טרופית עשירה, חיות, ציפורים ומסלולים נהדרים לרכיבה על אופניים, או הליכה רגלית.

המתיישבים הגיעו לכאן לפני למעלה ממאה שנים, אל מחצבות הגרניט ששגשגו באותה תקופה, אך כיום נותר רק כפר אחד ועוד כמה בתי חווה קטנים, הממשיכים את אורח החיים המסורתי, אשר אינו מזכיר במאום את הנעשה בעיר הגדולה... מחצבות הגרניט הנטושות התמלאו זה מכבר במים והפכו לאגמים קטנים, מוקפים צוקים וסבך צמחייה, מה שהופך אותן לאטרקציה תיירותית בפני עצמה...

ה"כפר" שוכן בסמוך לרציף המעבורת (Jetty) ויש בו כמה מזללות לא רעות, כמו גם חנויות המוכרות פירות טריים ומצרכים (לאלו המתכוננים להישאר כאן יותר מיום) וכמובן, חנויות להשכרת אופניים... יש כאן גם דוכן מידע קטן (Information Kiosk) של "רשות שמורות הטבע" (National Parks Board) ושווה להתייעץ איתם לגבי מסלולים. אם אתם מעוניינים להישאר כאן ללילה, רצוי לדווח בתחנת המשטרה הקטנה, הנמצאת כמה צעדים מהמזח.


שמורת הטבע Chek Jawa Wetlands, השוכנת בקצהו המזרחי של האי, היא אחת מהאטרקציות המרכזיות של Pulau Ubin. בריף האלמוגים העשיר, הנמצא קרוב מאוד לפני המים ובסביבתו הקרובה, התפתחו מערכות חיים ייחודיות וניתן לצפות ביצורים ובצמחי המים מגשר הולכי הרגל המתפתל מעל הלגונה וסבך שיחי המנגרוב. יש כאן גם מגדל תצפית ומרכז מבקרים נהדר ובפירוש שווה לבקר כאן.

השמורה פתוחה כל יום בשעות 18 – 8:30 וניתן להגיע אליה מ"הכפר" שליד מזח המעבורת באי בנסיעה על אופניים, או עם מונית מקומית (ההליכה מהכפר לכאן אורכת כ 45 דקות).
מידע נוסף על האי Pulau Ubin, כולל מפה עם סימון שבילי הליכה ונקודות מעניינות, תוכלו למצוא בחוברת זו (PDF)


איך מגיעים ? סירות מעבורת (Bumboats) מחברות את Changi Point Ferry Terminal עם "הכפר". ההפלגה אורכת כעשר דקות והמחיר, נכון לשעת הכתיבה, נע סביב SG$ 2.5 לאדם (או SG$ 30 לכל הסירה, אם לא בא לכם לחכות עד שיגיעו 12 נוסעים והסירה תתמלא...). הסירות פעילות כל יום, משעות הבוקר המוקדמות ועד שבע-שמונה בערב.

אופניים סבירות מושכרות במחיר של 10 – 5 SG$ ליום (מקובל לקחת אותן לנסיעה קצרצרה קודם כל, רק כדי לראות שהן מתפקדות כראוי).


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

תגובה 1:

  1. נשמע כמו חופשה מהחלומות. הכי כיף זו חופשה על אי, לרבוץ על החוף ולא לדאוג לכלום. חבל שעל מפת ישראל אין מקום אחד בו אפשר לברוח באמת מהכול.

    השבמחק