יום חמישי, 3 בפברואר 2011

60) מקדש Sri Srinivasa Perumal Temple

אחד ממקדשיה הישנים והחשובים של סינגפור נבנה לראשונה ב 1855 לכבודו של האל וישנו (Vishnu), אחד משלושת האלים החשובים ביותר בהינדואיזם, או ליתר דיוק ל"קרישנה" (Krishna), המהווה את אחד מגלגוליו היותר ידועים של וישנו (ואשר שמו השני הוא Perumal, כשמו של המקדש...)

מגדל ה Gopuram היפהפה, המתנוסס מעל הכניסה למתחם, מכיל חמש קומות של פסלים ססגוניים המתארים את גלגוליו השונים של "וישנו", בעיקר בתור קרישנה ומלבד פסליו של וישנו, הפזורים במקומות רבים ברחבי המקדש, אפשר לראות כאן גם את פסליהן של בת זוגו, הלא היא אלת היופי והעושר "לקשמי" ושל Andaal, קדושה הינדית-טאמילית שנודעה בשל התמסרותה המוחלטת לוישנו, כמו גם את פסלה של ה Garuda – מעין ציפור בדיונית הנושאת את האל הנערץ במסעותיו...

במהלך חגיגות ה Thaipusam השנתיות, יוצא מכאן מסע ה Vel Kavadi, הכולל נשיאה של מבני מתכת מקושטים הנעוצים לגופם של המאמינים עם קרסים...

איך מגיעים ? מיציאה G של תחנת הרכבת התחתית Farrer Park פונים שמאלה ל Serangoon Road וכעבור דקות ספורות רואים את המקדש משמאל.

מ Mustafa : פונים ימינה ל Serangoon Road וכעבור כמה דקות רואים את המקדש משמאל, מצדו השני של הרחוב.

לאן ממשיכים ? מקדש "אלף האורות" ומקדש Leong San See Temple, Mustafa Centre ו"מוזיאון הצעצועים של שנחאי" (MoST), חוות התנינים של סינגפור (Singapore Crocodile Farm)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה