יום חמישי, 3 בפברואר 2011

78) Bukit Timah Nature Reserve : שמורת יער גשם טרופי ממש ליד העיר

שמורת הטבע הקטנה משתרעת מסביב לגבעה הגבוהה בסינגפור ומהווה את אחד מהכיסים האחרונים של יער גשם בראשיתי, ממש כמו אלו שכיסו את סינגפור וסביבותיה לפני מאות שנים, בטרם הגיעו הבריטים והביאו איתם את המודרניזציה והפיתוח המואץ.

למרות שהיא משתרעת על פחות מאלפיים דונם, נהנית שמורת Bukit Timah מעושר עצום הכולל כמה מאות זנים של צמחים טרופיים, חרקים, פרפרים, זוחלים למיניהם ואפילו חיות של ממש, כמו הפנגולין זולל הנמלים, למור מעופף, סנאים וקופי מקוק...

יש כאן כמה שבילי הליכה מסומנים היטב ומומלץ להגיע מוקדם בבוקר, אם רוצים ליהנות מההליכה לפני שהחום המשווני הופך לבלתי נסבל.

השמורה פתוחה כל יום, כל היום והכניסה חופשית (מרכז המבקרים פתוח בשעות 18 – 8:30(. למידע נוסף, ניתן לבקר באתר האינטרנט של השמורה ולהוריד את המפה המצ"ב, עליה מסומנים שבילי ההליכה


איך מגיעים ? יורדים בתחנת האוטובוס הנקראת Court Bukit Timahהסמוכה לתחנת דלק שלEsso , חוצים את הכביש על גשר להולכי רגל ובקצהו פונים ימינה והולכים כמה דקות לאורך הכביש הראשי (הכביש צריך להיות מימינכם). פונים שמאלה ל Hindhede Road ומטפסים כמה דקות לאורכו, עד שמגיעים לחנייה ולמרכז המבקרים של השמורה, ממנו יוצאים שבילי ההליכה.

אוטובוס 170 מגיע לכאן מ Little India (התחנה נמצאת על Bukit Timah Road, ממש ליד יציאה A של תחנת הרכבת התחתית MRT-Little India)

אוטובוס 171 מגיע לכאן ממרכז העיר והאזור של Orchard Road ויש לו תחנות על Stamford Road (מחוץ למוזיאון הלאומי של סינגפור), על Penang Road (מאחורי תחנת הרכבת התחתית של Dhoby Ghaut), על Somerset Road (ליד יציאה A של תחנת MRT-Somerset ובמרחק של כמה דקות הליכה מ Peranakan Place וליבו של רחוב Orchard Road), על Orchard Turn (מצדו האחורי של מרכז הקניות הענק Ngee Ann City), על Orchard Boulevard (מול יציאה B של תחנת הרכבת התחתית MRT-Orchard) ועל Scotts Road (בסמוך ל DFS Galleria ומול Far East Plaza).

לאוטובוס 961 ו 961-C יש תחנות ב Beach Road (ממש מול הכניסה הראשית למלון Raffles Hotel), על North Bridge Road (בסמוך לקתדרלת St. Andrew's, ממול Peninsula Plaza) ובהמשכו של אותו רחוב, ליד Boat Quay (כמה צעדים אחרי הפינה של Circular Road) וגם על New Bridge Road, ב Chinatown (ליד הפינה של Smith Street ו New Bridge Centre)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה