יום חמישי, 3 בפברואר 2011

71) Katong Village : בתים היסטוריים ומלאי אווירה ומסעדות עממיות נהדרות

בסמוך למפגש הרחובות East Coast Road ו Joo Chiat שוכנת Katong ההיסטורית, שם התחילה את דרכה הקהילה של בני הפראנאקאן בסינגפור. פראנאקאן (Peranakan) הוא מושג בשפה המלאית שפירושו הוא "ילידי המקום", כאשר הכוונה היא לבני קבוצות זרות שנולדו במלאיה והתערבבו עם האוכלוסייה המקומית ובמיוחד לאותם סינים שהיגרו למושבות הבריטיות באזור לפני כמאתיים שנים, או יותר, התחתנו עם נשים מלאיות מקומיות ויצרו קבוצה אתנית חדשה, עם תרבות ייחודית ועשירה משלה, המשלבת אלמנטים סיניים ומלאים.

תחנת המשטרה הישנה, ב East Coast Road מס' 86, ליד Katong Mall, בה היו עצורים בימים עברו כמה מאנשי הכנופיות האיומים בעיר, שופצה והפכה לחלק מהמתחם של Katong Village, בו נמצאת גם מסעדת Hong Kong Teahouse הפופולארית, המגישה ממטעמיה של הונג קונג, כולל דים-סם, 24 שעות ביממה.


בית פראנאקאני יפהפה במיוחד ניתן לראות ב East Coast Road מס' 150 (מול הפינה של Tembeling Road). עוד כמה צעדים במעלה הרחוב (East Coast Road מס' 204) ואתם מגיעים לבית הקפה הקטן Chin Mee Chin Confectionery, המגיש את ארוחות הבוקר הכי אותנטיות בסינגפור כבר הרבה מאוד שנים ומעט מאוד השתנה בו מאז נפתחו דלתותיו לראשונה.

שתי דלתות משם, על East Coast Road מס' 208 נמצא Katong Antique House בו ניתן לראות את אחד האוספים היפים ביותר של ענתיקות וחפצי אמנות פראנאקאנים (צריך להתקשר מראש ל Mr. Peter Wee בטלפון 63458544 ולהגיד לו שאתם מעוניינים לבוא).

Rumah Bebe, על East Coast Road מס' 113 היא חנות לאמנות ועבודות יד פראנאקאניות השוכנת בבית shophouse תכול ומעוטר, ממש מול Katong Mall ושווה לבקר בה גם אם בסוף לא תקנו כלום.


עוד דבר שפשוט אסור לפספס כשאתם ב Katong הוא האוכל ובעיקר ה Laksa המקומית (Katong Laksa) שהפכה לאחד מסמליה של השכונה ההיסטורית... מרק הקארי העשיר מוגש עם אטריות אורז ביתיות ושרימפס, או דג ומהווה ארוחה בפני עצמה...

שתי המזללות הפופולאריות ביותר הן Katong Laksa 328 (על East Coast Road מס' 53, על הפינה של Ceylon Road) ו The Original Katong Spoon Laksa הנמצאת במרכז הקניות Roxy Square שמצדו השני של הרחוב.

איך מגיעים ל Katong ? יוצאים מתחנת הרכבת MRT-Paya Lebar ופונים ימינה ל Eunos Road (הכביש צריך להיות משמאלכם), כעבור הליכה קצרה מגיעים ל Sims Avenue וחוצים אותו. ממשיכים ללכת במורד הרחוב, המשנה את שמו ל Tanjong Katong Road (עוברים לצדו השמאלי) ומתחנת האוטובוס (3 – 2 דקות מפינת הרחוב) לוקחים את אוטובוס מס' 40 ל Katong Mall, משם מתחילים את הסיור.

ממרכז העיר: את אוטובוסים מס' 14, או 16 אפשר לקחת מ Orchard Road (Lucky Plaza, או, Midpoint Orchard, או Concorde Hotel ) וגם מחוץ למלון Raffles Hotel (מהצד של Bras Basah Road, בין המלון ומרכז הקניות Raffles City). יורדים על Joo Chiat Road, מול Katong Mall.

מ Fullerton Square (מחוץ למלון Fullerton – ליד פסל ה Merlion) ניתן לקחת את אוטובוס מס' 10 ו e-10 (יורדים על East Coast Road, בתחנה הנקראת Opposite Roxy Square).

אוטובוס מס' 12 מגיע לכאן מנהר סינגפור (התחנה נמצאת על רחוב Eu Tong Sen, מחוץ למרכז הקניות The Central ותחנת הרכבת התחתית של Clarke Quay, ממש לפני הגשר על הנהר) ויש לו גם תחנות על Hill Street (מחוץ לכנסיה הארמנית / מרכז הקניות Funan DigitaLife Mall) ו Bugis (מחוץ ל Bugis Village – מול מרכז הקניות Bugis Junction)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה