יום חמישי, 3 בפברואר 2011

47) מקדש Sri Mariamman Temple ומסגד Masjid Jamae

אם מישהו זקוק להוכחות בדבר רב-תרבותיותה של סינגפור, הרי שאת אחת מן הטובות שבהן ניתן למצוא כאן. על רחוב South Bridge Road, בליבה של צ'יינהטאון הסינית, ניצבים זה ליד זה אחד ממסגדיה היותר ידועים של העיר ואחד מן המקדשים ההינדיים החשובים ביותר שלה.

מסגד Masjid Jamae, בעל החזית הירקרקה, נבנה בשנת 1826 על ידי סוחרים מוסלמים-טאמילים מדרום הודו, הנקראים Chulia (ועל כן הוא ידוע גם בשמו השני Chulia Mosque) והוא אחד מן המסגדים הישנים ביותר בסינגפור שעדיין פעילים. המסגד בנוי בסגנון אקלקטי ובעוד שחזיתו מעוצבת בסגנון מוסלמי-הודי טיפוסי, בנויים אולמות התפילה בסגנון נאו קלאסי, האופייני לאדריכל ג'ורג' קולמן, מי שתכנן את כמה מהפנינים הארכיטקטוניות הידועות ביותר של סינגפור הצעירה.


ממש בסמוך, על הפינה של Pagoda Street, ניצב הישן במקדשיה ההינדיים של סינגפור, הלא הוא Sri Mariamman Temple שנבנה לראשונה ב 1827. המקדש, שנבנה בסגנון הדרווידי האופייני לדרומה של הודו, כולל אלמנטים ארכיטקטוניים-דתיים טיפוסיים, כמו מגדל ה Gopuram בן שש "הקומות", המתנוסס מעל הכניסה, עליו מצטופפים מאות פסלי קרמיקה קטנים של אלים ודמויות מופלאות מהמיתולוגיה ההודית. אולמות התפילה שבתוך המתחם, עשירים אף הם בפסלים וקישוטים מהודרים, כולל פסלים של האלה הפופולארית Mariamman, שלכבודה הוקם המקדש, ופסלים של Rama ו Murugan.

על South Bridge Road מס' 267, מול המקדש ההינדי, שוכנת חנות מעניינת בשם " The Eu Yan Sang Medical Hall" בה נמכרות תרופות טבעיות ושיקויי פלא אקזוטיים העשויים מצמחים, עשבים ושורשים שונים ומשונים, ומוכנים במקום, ממש לנגד עיניכם... שווה לבקר (ולהריח) גם אם לא בא לכם להתנסות...

איך מגיעים ? מתחנת הרכבת התחתית MRT-Chinatown יוצאים ל Pagoda Street ובקצהו של הרחוב הקטנטן, על הפינה של רחוב South Bridge Road, נמצאים המקדש ההינדי והמסגד.

לאן ממשיכים ? לרחובות הקטנים של צ'יינהטאון, למרכז המורשת של צ'יינהטאון, לשוק האוכל הידוע של Chinatown Complex, או למקדש ומוזיאון Buddha Tooth Relic


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה