יום רביעי, 2 בפברואר 2011

103) Kusu Island : אי קטנטן ומקסים ועליו מקדשים לזכרו של צב פלאי :

Kusu Island הקטנטן ("אי הצב", בתרגום חופשי) שוכן כששה קילומטר מדרום לסינגפור ולמרות שהוא מכסה שטח של 100 דונם בסך הכול, יש לו הרבה מה להציע...

אגדה עממית מספרת כי צב פלאי הציל את נוסעיהן של שתי ספינות, מלאית וסינית, שעמדו לטבוע ממש באזור זה והפך את עצמו לאי קטן, עליו יכלו הנוסעים להניח את כף רגלם בבטחה... לאות הוקרה בנו שתי הקהילות מקדשים על האי: המקדש הסיני נבנה בשנות העשרים של המאה הקודמת והוא מוקדש לאל המסחר והעושר Da Bo Gong ולאלת החסד והרחמים Guanyin. יש בו "שמורה" קטנה בה גדלים המוני צבים ובזמן החגים הסיניים מציפים אותו אלפי עולים לרגל, מה שהופך את הביקור בו לחוויה לא נעימה במיוחד, באותם ימים... המלאים בנו שלושה מקדשי Keramat בראש הגבעה שעל האי, המנציחים קדושים מוסלמיים בני האזור ומאמינים רבים טורחים ומטפסים את 152 המדרגות, על מנת להתפלל כאן, בעיקר לחיי נישואין טובים ולילדים.

חוץ מהאתרים הקדושים, אפשר ליהנות כאן מלגונות מקסימות, חוף חולי וריף עשיר הנחשף כמעט במלואו בעונות השפל, מה שמאפשר להתפעל מיופיו גם מבלי להיות צוללן (לחצו כאן למידע נוסף על סיורים מאורגנים ללא תשלום בריף - Reef Walk).

איך מגיעים ? חברת Singapore Island Cruise מפעילה סירות מעבורת לאיים ובחזרה (אפשר לשלב את הביקור כאן עם ביקור ב St John's Island הסמוך). הספינה יוצאת מרציף Marina South Pier כל יום בשעות 10 ו 14 (בשבת 9, 12 ו 15 ובימי ראשון וחגים ב 9, 11, 13, 15 ו 17)
לרציף Marina South Pier : נוסעים עם הרכבת התחתית (MRT) עד לתחנת Marina Bay ומשם ממשיכים עם אוטובוס מס' 402 עד למזח/רציף.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה