יום חמישי, 3 בפברואר 2011

66) Kwan Im Temple ו Sri Krishnan Temple : מקדשים בודהיסטים והינדיים בני יותר ממאה שנים

שני המקדשים היפים האלו, האחד הינדי והשני סיני-בודהיסטי, ניצבים זה ליד זה על Waterloo Street ומעניקים אתנחתא מענגת למי שנקעה נפשם מדוכני הרוכלים והחנויות, הגודשים את הרחובות שמסביב.

מקדש Kwan Im Thong Hood Cho Temple (או בקיצור Kwan Im Temple) נבנה לראשונה בשנת 1884 וזכה לפופולאריות עצומה בזמן מלחמת העולם ה II, עת הוא שימש כמקום מקלט לפצועים וחסרי בית ובאופן ניסי לא סבל שום פגיעה בזמן שמרבית הבניינים בסביבתו נפגעו קשה... המקדש, שנבנה לכבודה של אלת הרחמים במסורת הסינית, הלא היא Guanyin (או Kuan Yin), איננו מהמרשימים שבמקדשי סינגפור, אך בפירוש שווה לבקר בו, הן בשביל העושר הדקורטיבי והן בשביל הסגולות הטובות שלו...

במרחק זריקת אבן מכאן נמצא המקדש ההינדי Sri Krishnan Temple שהחל את דרכו ב 1870 כמקדש צנוע למדי שהקים אחד המאמינים לכבודו של "קרישנה" מתחת לעץ פיקוס שצמח במקום... עם השנים התפתח המקדש ונוספו לו מבנים ופסלים דקורטיביים רבים...

תופעה מעניינת המתרחשת כאן היא שמאמינים סינים רבים המסיימים להתפלל ועוברים ליד המקדש ההינדי, נעצרים בפתחו ומבעירים את מקלות הג'וס שנותרו בידם... איך אומרים ? "אם לא יועיל, בטח לא יזיק..."

איך מגיעים ? מיציאה A של תחנת הרכבת התחתית MRT-Bugis פונים ימינה ל Rochor Road וכעבור כמה דקות פונים שמאלה, למדרחוב של Waterloo Street, אשר לאורכו שוכנים שני המקדשים.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה